16.05.2019 r. Wycieczka do Parlamentu RP.

16 maja laureaci konkursu „Wiedzy o Polskim Parlamencie” organizowanego przez Dąbrowską Wspólnotę Samorządową wraz z przedstawicielami naszego stowarzyszenia wzięli udział w wycieczce do Sejmu RP.  Wizyta uczniów z naszego miasta w stolicy była możliwa dzięki zaproszeniu Posła Roberta Warwasa.

Podczas pobytu w Warszawie młodzież miała okazję zobaczyć jedne z najciekawszych atrakcji turystycznych i zabytków. Choć z uwagi na deszcz pogoda nie sprzyjała pieszym wycieczkom,  postanowiliśmy nie rezygnować ze spaceru. Wyruszyliśmy spod Pałacu Kultury i Nauki, kierując się w stronę Placu Piłsudskiego przez Ogród Saski, zatrzymując przy grobie Nieznanego Żołnierza. Kolejnym punktem zwiedzania był Zamek Królewski i Kolumna Zygmunta. Tutaj zatrzymaliśmy się dla chwili relaksu przy  kawie w Królewski Restaurant&Pub. Rozciągający się nieopodal Jarmark Zygmuntowski przyciągnął uwagę młodzieży i był okazją do zakupu drobnych pamiątek ze stolicy. Uczniowie zobaczyli również Pałac Prezydencki, Pałac Potockich, Kościół św. Anny , czy Pomnik Kopernika. Po zwiedzaniu Krakowskiego Przedmieścia przyszedł czas na wizytę w Sejmie. Mieliśmy dużo szczęścia bo trwały akurat obrady. Dzięki temu młodzież mogła zobaczyć na żywo zarówno samo posiedzenie Sejmu jak i znanych posłów. Już przy wejściu przywitaliśmy się najpierw z posłem Stefanem Niesiołowskim, a za chwilę z Pawłem Kukizem. Spotkaliśmy  także poseł Joannę Scheuring-Wielgus, jak i posła Krzysztofa Mieszkowskiego. Na Sali obrad była między innymi Pani Premier Ewa Kopacz i poseł Tadeusza Cymański. Wizyta natomiast w Domu Poselskim stała się okazją by sprawdzić jak od kuchni, i to dosłownie, wygląda praca w parlamencie, bowiem w ramach wizyty zostaliśmy również zaproszeni na obiad w poselskiej stołówce. Podczas zwiedzania zakamarków parlamentu naszym przewodnikiem był Pan Poseł Robert Warwas, który dokładnie wyjaśniał jakie zasady panują w miejscu stanowienia prawa. Warszawa pożegnała nas pięknym słońcem. W drodze powrotnej przyszedł czas  na dowcipy.  Mimo, że wszyscy już byli mocno zmęczeni,  podróż minęła nam na wesołych rozmowach. I choć przekrój wiekowy wśród uczestników wycieczki był spory,  wszyscy znaleźli nic porozumienia, która pozwoliła w cudownych nastrojach wrócić do domu.

Na koniec jeszcze raz dziękujemy Panu Posłowi za miło spędzony czas, a w imieniu uczniów,  za ciekawą lekcję wychowania obywatelskiego.